Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nechat se zabloudit

Než jsem odjela, probleskly mi hlavou  tři věci: v Itálii  se nedají koupit BeBe sušenky, oříšky jsou tam nesmyslně  drahý a kam budu pro pána chodit jogovat???

12.9.2017

Když před sebou máte cestu do ,,neznáma", uvažujete co vám bude chybět.  Jedna z věcí co mi dělala starosti, byly lekce powerjogy, na které jsem byla zvyklá a které mi umožňovaly se dva roky vejít do stejných kalhot. Po týdnu tady jsem pochopila, že se o velikost kalhot vážně bát nemusím, protože poznávání Benátek je o tom, že se pravidelně ztrácíte a hledáte. To hledání obnáší spoustu klikatících se uliček, mostů a můstků se schody nahoru a dolů, po kterých se dá hopsat dle nálady. Můj krokoměr ukazuje přes 70 kilometrů ztracení a nacházení se, za pouhý jeden týden a můj pásek požaduje přidělání dírky navíc.                                                                                                                           S duchovním životem, to zatím také není tak zlé. Mám pocit, že Benátky mají tendenci dělat lidi lepšími. Kudy chodíte tudy  nesnesitelně přemýšlíte, máte chuť něco tvořit,  dostát starým slibům, dát si sliby nové. Aspoň na mě to má takový vliv. Koukám na to  všechno kolem sebe a přestávám mít strach. Taky bych řekla, že Benátky jsou takovým kurzem sebeovládání a lekcí trpělivosti. Kdo mě zná ví, že mám ráda svižnou chůzi. No tady svižná chůze nemá šanci. Pokud teda nechcete lokty zmrzačit nadšené rekreanty. A tak se musíte zhluboka nadechnout ujistit se, že vaše tempo o rychlosti šnečí rodiny na vycházce, je naprosto v pořádku. 

Mám tendence, oživovat všechno kolem sebe. Občas mám pocit, že se moje kabelka urazí, když si vezmu batoh a naopak. Auto vždycky pochválím za to, že mě dovezlo domů (někdy ho přátelsky poplácám) a telefonu se čas od času omluvím za to, že mi padá- často. S místy to mám taky tak. Hlavně s městy. Hledám jim osobnosti. Praha je pro mě tajuplná a mystická dáma, která  zná svoje kvality a má tendence být trochu mrcha, ale šarmantní mrcha. Občas se na ní zlobíte, ale ona si vás hned zase udobří pohledem na Vltavu nebo Pražský hrad. New York je model, kterého všichni chtějí. Je ho všude plno. Má rád světla reflektorů a nutí vás k ultrarychlým pohybům a nahození poker face. Londýn- to je klasik. Jde z dobou, ale svého dlouhého kabátu se nevzdá, protože moc dobře ví, že na něj má nárok. Roky snídá slaninu a vajíčka, pije čaj o páté a k večeři si pak dá sushi. Mnichov. Tak s tím si třeba nevím vůbec rady. Vídeň je elegantní paní, které léta používá stejnou voňavku a Benátky? Benátky jsou víla o které dlouho sníte a když jí poznáte zamilujete se. Ona vám na oplátku plní přání a stará se o vás, aby se vám nic nestalo a mohli jste tu být tím, kým chcete. A když máte radost má jí s vámi. A nebo je to naopak? Když se tu ztratíte, nenajdete ghetto nebo místo, kde by si někdo žádal váš skalp. Když se tu ztratíte pravděpodobně se objevíte někde, kde jste předtím ještě nebyli a vyleze z vás ,,áách". A když ze ztratíte hodně a už chcete jen domů odpočinout si, najednou narazíte na  náměstíčko, kde hraje houslista tak nádherně, že zapomenete, že jste chtěli dokoukat Harryho Pottera ( už asi po stopadesáté ) a omámeně si sednete na zem a rázem je z vás milovník klasiky. Benátky jsou prostě místem, které vás odmění za to, že v něm jste. 

Autor: Petra Brabencová | pondělí 6.11.2017 20:33 | karma článku: 12,78 | přečteno: 316x
  • Další články autora

Petra Brabencová

Karneval v Benátkách aneb barokní sukně v akci

Benátský karneval ! Pokud sdílet s někým metr čtverečný a nevadí vám vaší hlavu nechat použít, jako stativ, bude se Vám karneval líbit!!!

4.3.2018 v 21:40 | Karma: 12,96 | Přečteno: 278x | Diskuse| Cestování

Petra Brabencová

Líné Benátky

Benátský ,,Times" Skandální popis temných benátských uliček i obyvatel. Kdo, kde s kým ? Kdo, kde s čím!!

30.1.2018 v 10:54 | Karma: 17,69 | Přečteno: 370x | Diskuse| Cestování

Petra Brabencová

Poletucha poletavá

Řeknu Vám, být sochou v Benátkách, není žádný med. Ať představujete sebe významnější osobnost či národní symbol, můžete si být naprosto jistí, že na vaší hlavě, vždycky bude sedět racek

14.1.2018 v 9:31 | Karma: 14,68 | Přečteno: 442x | Diskuse| Cestování

Petra Brabencová

Ten Andrea aneb něco je tu ve vzduchu

V Benátkách je zavedena dlouholetá tradice. O půlnoci na San Marco - velká líbačka. Každý musí někoho políbit. ,,Tak proč jedeme na druhou stranu, když se máme líbat?" .

7.1.2018 v 10:32 | Karma: 16,08 | Přečteno: 508x | Diskuse| Cestování

Petra Brabencová

Páni Slizáci

Dneska jsem se podívala na zoubek, benátským ,,podnikatelům", kteří mi tu obohacují život. Un piccolo espresso na to

17.12.2017 v 13:03 | Karma: 19,64 | Přečteno: 1323x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 490x
Jsem Petra. Závislačka na oříškách a kofeinová upírka. Místo činu - Benátky !

Mám obrovské štěstí, že můžu studovat, žít, vychutnávat, ochutnávat, užívat a zažívat jedno z nejkrásnějších  míst na světě.  Pít dobré kafe za euro, čichat pizzu na každém kroku - následkem pravidelného nasávání její vůně je, že už na ní prostě nemáte chuť- koukat na racky, poslouchat harmoniku na ulici a být pozorovatelkou benátského života. 

http://jedno-cappucino-prosim.webnode.cz/

Seznam rubrik