Dnes bude větrno, místy déšť a San Marco pod vodou!

12. 11. 2017 17:46:01
Objevila jsem pár nových destinací a potkala jsem hrozně moc pánů se štěňátkama. To vždycky, když tu takhle zaprší, rostou tady štěňata?

Popis scény : Je ráno, dívky sedí u stolu a dopřávají si bohatou snídani. Knackebrod se zeleninou, dovezené BeBe sušenky a kávu. Soustředěné ticho se prolomí.

,, Ivčo, v noci asi pršelo, venku je mokro "

,, Já si spíš myslím, že čistili ulice "

,, Joo? A proč máme na balkoně mokrý kytky? "

,,, Tak jsou tady asi pečlivý "

Bydlíme v druhém patře.

Po ujasnění situace s deštěm a čističi, jsem se rozhodla, že si vezmu knížku a půjdu si číst na Giardini. V hlavě jsem už měla vymyšlenou trasu - San Marco, na Riva degli Schiavoni hezky podél Canal Grande, překonám sedm mostů a budu v zeleni.

Odhodlaně jsem vyrazila. Nemohla jsem se rozhodnout, jakou knížku si vzít. O mou přízeň soutěžil italský slovník, trocha poezie od Límanové- já tomu raději říkám básničky, poezie je pro mě děsně vážný slovo - či trocha dramatu od nějakého Shakespeara. Pro jistotu jsem si vzala všechny tři a proměnila svou kabelku opět ve vražedný nástroj

Už z dálky jsem viděla, že ulička co vede na San Marco je podezřele plná lidí. Nasadila jsem práci ramen a propletla se až na její konec, kde jsem málem zakopla o něco co tam normálně nebývá. Molo. Celé San Marco bylo pod vodou a dalo se na něj projít jenom přes mola, na které se stála fronta. Velká fronta. Ač je potopené San Marco nevídaná podívaná, rozhodla jsem se, že změním trasu a půjdu se ztrácet do uliček. Objevila jsem pár nových destinací a potkala jsem hrozně moc pánů se štěňátkama. To vždycky, když tu takhle zaprší, rostou tady štěňata?

Vyšla jsem na Riva degli Schiavoni a pokračovala v původní zamyšlené cestě. Moře v laguně bylo rozbouřený a hrálo si s projíždějícími loděmi, vítr se mi pokusil sebrat klobouk a rackové se asi zbláznili. Musela jsem se zastavit a koukat na ty ,,rozlobený" Benátky. Přišly mi snad ještě krásnější, než kdykoliv jindy. Voda v kanálech je tak vysoko, že se vylévá na břeh, lodě parkuji skoro na chodníku a pouliční prodavači plastových návleků na boty jásají. Je zábavný tu potkávat báječně oděné chlapce, pány, slečny, dámy, kteří mají na nohách svítivě oranžový plast! Nevím jestli nemám trochu sklon vyžívat se v dramatech, protože apokalyptická obloha a zlobivý moře ve mě vyvolává touhu po dobrodružství. Možná trpím lehkým masochismem. Taky podezřívám můj minulý život, že byl strávený někde na vlnách!

Nějakou dobu jsem stála na břehu, koukala, snila jsem si a tleskala Poseidonovi za jeho dnešní výkon. Buď to špatně pochopil a nebo to byl jeho způsob poděkování, ale každopádně mi poslal vlnu, které mě důkladně ohodila od hlavy až k patě. Pochopila jsem, že je čas jít domů. V suchém oblečení a čajem v ruce je to taky fajn.

P.S. Kytky z balkonu jsme museli uklidit do bezpečí. Klobouk jsem větru nedala a nehodlám mu obětovat ani svůj brambořík!

Autor: Petra Brabencová | neděle 12.11.2017 17:46 | karma článku: 8.85 | přečteno: 419x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.47 | Přečteno: 447 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 17 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 489

Jsem Petra. Závislačka na oříškách a kofeinová upírka. Místo činu - Benátky !

Mám obrovské štěstí, že můžu studovat, žít, vychutnávat, ochutnávat, užívat a zažívat jedno z nejkrásnějších  míst na světě.  Pít dobré kafe za euro, čichat pizzu na každém kroku - následkem pravidelného nasávání její vůně je, že už na ní prostě nemáte chuť- koukat na racky, poslouchat harmoniku na ulici a být pozorovatelkou benátského života. 

http://jedno-cappucino-prosim.webnode.cz/

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...